söndag 31 januari 2010

Turkos

Det märks att turkos kommer stort och är något av årets färg. Har själv länge varit närapå fixerad vid allt som är rosa och/eller grönt och inreder/renoverar just mitt kök med dessa färger som bas. Har dock mer och mer börjat falla för denna knalliga färg som verkligen piggar upp. Här kommer några turkosa favoriter från några olika Etsy-butiker:

Först en läcker virkad hatt med tovade blommor av Heather Gray från Tea Party Hats



Fascineras mycket av allt som kan göras med papper. Håller på och lär mig origami (japansk pappersvikningskonst) och dras därför till andra som är duktiga på detta. Bland annat hittade jag detta fina halsband av spännande och miljövänliga Ivy Lane Designs där allt är gjort av återvunna material:



Härliga nåltovade (needlefelted) fåglar från FeltMeUpDesigns




Eller vad sägs om det här ursöta rådjuret med turkos mowhawk, från Follow The White rabbit?:



Har ni inte upptäckt den internationella marknadsplatsen Etsy, för handgjorda saker av alla slag, så gå in och kolla. Finns så mycket fint att titta på och att köpa, till rimliga priser. Öppnar själv en butik här inom kort. Det är fritt fram för alla som gillar att skapa och tror sig ha något att erbjuda. Lätt att registrera sig och lätt att både handla och sälja. Gå in här och ta en titt till att börja med.

Hoppas alla haft en mysig söndag. Själv är jag mer eller mindre insnöad (Ja, ja jag vet vad ni tänker! What else is new, liksom? Snygg svengelska va?).
Ska hålla mig vaken inatt och se på Grammy Awards (02:00, Kanal 9), tänkte jag.
Med virkningen igång och en stor kopp te ska det förhoppningsvis gå. Älskar galor!
Kram på er alla!

1 kommentar:

  1. Great blog. All posts have something to learn. Your work is very good and I appreciate you and hopping for some more informative posts. Miljövänlig hantverk inredning

    SvaraRadera