onsdag 12 maj 2010

Fina grejer + loppisfynd!

Äntligen en solig dag! Mina trevliga grannar som bor i Dalarna på vintern kom ner i förrgår kväll och bjöd in mig på fika och småprat igår på eftermiddagen. Det har blivit tradition. Jag får goda bullar och kakor och de får en uppdatering vad som hänt i trakten sen i somras. Perfekt! Alltid lika trevligt när de kommer till ön.
Annars har det varit en rätt lugnt. Har målat en hylla till ateljén och funderat vidare på kommande projekt. Blev också tid till en liten webbsurf. Här är något av allt fint jag stötte på.

Den här väskan till exempel! Visar båda sidorna. Vilket tyg! Väskan finns hos From Nancy:




Dagens, kanske tidernas, mest originella "kramdjur", en (enligt namnet) fertil livmoder + äggstockar!!! "Fertile Uterus" säljs av Vulva Love Lovely:



Lilla grisen "Lulu" finns hos Pig And Company:



Där hittade jag också taxen "Digger":



Den här tuffa tröjan skulle allt mina Blythe-dockor också vilja ha! För att inte tala om den fina frisyren! Nåväl, de har i alla fall en likadan mikrofon! Fast rosa!!!Bilden är från en favoritbutik (för oss som samlar på Blythe) som heter Shopoholican:



Den här fina klänningen är från samma butik:



Betty´s Creation har det här fina knapp-armbandet. Kul idé!:



Klart äpplet ska ha ett fodral! Finns här:



En somrig skog i tyg från Quietude Quilts:



Härligt halsband med vintage-känsla från Candee Gurl:



Ikväll ska jag på födelsedagskalas till en av mina bästa vänner, Gunilla. Det ska bli kul! Innan dess ska jag göra en sista strykning på hyllan och få den på plats. Fyndade två underbara littografier av min favoritillustratör, Ilon Wikland (har illustrerat nästan alla Astrid Lindgrens böcker) på loppisen i lördags. Bara 200:- styck, jättefint inramade och, förstås, signerade. Är så glad för dem! Barnboksillustrationer är det bästa jag vet! De ska hängas i ateljén. Hoppas få det gjort imorgon Ska fota dem då så ni får se. Fyndade dessutom ett hörnskåp till köket. Ett sånt som min mormor hade, ett som står på golvet, och som jag rätt nyligen insåg att jag också vill ha. Det är trärent nu, men ska målas vitt. Kommer passa så bra där det ska stå. Även det kostade 200:- och är i perfekt skick! Yippeee!
Har inte fått hem det ännu (det regnade så i lördags att jag inte kunde ta det med) men ska hämta det till helgen hoppas jag.

Ha det gott allihopa! Kramar, Lina

2 kommentarer:

  1. Precis vad jag behövde den här gråa och regniga onsdagen! Dina bilder gör mej så glad! Och taxen digger....honom diggar jag verkligen! Kram Leni

    SvaraRadera
  2. Ännu ett inlägg man gillar :) Underbart att se på allt fint som du luskat fram!

    Kram Viktoria

    SvaraRadera