lördag 1 maj 2010

Rosa....rosa....rosa

Hoppas alla haft en trevlig Valborgsmässoafton! Själv gjorde jag en utflykt tillsammans med min mamma och ett par vänner. Vi var till Byxelkrok och nyöppnade Mormors Café. Vilket ställe! Så fint och så gott! Caféet har flera rum inredda i gammaldags stil med vackra gamla möbler och saker. Marie som ägaren heter har verkligen bra smak och att hon var så duktig på att baka hade jag ingen aning om. Hon har haft klädbutik i många år, men drömt om att öppna café och hembageri. Åt världens godaste smörgås med brie och salami. De andra åt bakelser och/eller citronpaj (nog den godaste jag smakat!). Inte nog med det utan där fanns också en liten inredningsbutik. Hittade fina témuggar som jag köpte och även en rosa liten bonboniere (karamellskål i glas med lock) vilket jag letat efter så länge!! Vilken lycka! Är ni på norra Öland i sommar rekommenderar jag verkligen ett besök. Byxelkrok heter orten.
Idag är jag på humör för allt som är rosa. Älskar rosa! Se så mycket fint jag ramlade på:

Jenn Gee har den här fina kaffekorsetten, för att hindra att man bränner sig på heta papp- eller frigolitmuggar:



Hos Jakey BB finns den här leksakslådan till vovvens alla prylar. Finns även som hundbädd i samma stil:



"Springtime in Paris" heter det här läckra armbandet från Jealous Cat:



Undrar vad småfåglarna ute på tomten skulle säga om de fick den här "blingade" fågelholken att flytta in i? Finns hos My European Touch:



Sugar And Flour säljer dessa mumsiga (antar jag) kakor:





En riktig karamellring är det här tycker jag. Finns hos Gwyllion:



Fina dockan "Lulu" från Camamiel får avsluta. Vilken tuffing!:



Hoppas ni blev lite inspirerade! Ha en härlig 1:a maj!!! Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar