torsdag 29 april 2010

Godbitar

Idag åkte min mamma och jag in till Löttorp och åt en god lunch. Har ni ätit Öländska kroppkakor någon gång? Det är nämligen en av mina älsklingsrätter! Sååå gott! Äts med grädde och lingon och gärna lite skirat smör och smakar ljuvligt. Särskilt på Morells som restaurangen heter där vi åt idag. Några av öns bästa helt klart! Mums! Sen blev det lite shopping. Bland annat en fin kruka till mina tuschpennor. Imorgon är det Valborgsmässoafton. En högtid jag har en tendens att glömma bort. Antagligen för att jag inte har barn och därför inte åker iväg till nån eld eller så. Imorgon ska jag i alla fall ut och fika. Ska unna mig en mumsig bakelse på Kaffestugan här i byn. Inte dumt! Idag blir det lite blandad inspiration.
Hittade både det ena och andra som satte fart på min egen skaparlust. Det är också huvudsyftet med den här bloggen, att sätta fart på min egen och andras fantasi och skaparlust. Inte att kopiera andra förstås, det är inte särskilt kreativt, mer att låta andra inspirera och spinna vidare på olika idéer och skapa något eget. Allt är ju faktiskt möjligt!

Hittade ett par coola tårtdekorationer att ha ovanpå en bröllopstårta istället för de traditionella brudparen. De finns hos U R A Star House:




Mer traditionella varianter finns också där. Det här till exempel:



De här fina "stjärnbebisarna" (Star Babies) är broscher och finns hos Fairies Nest:



Där finns också den här söta kaninen:



Defiant Damsel har den här broderade kylskåpsmagneten. Den föreställer en vikingrobot!!! Snacka om crossover-hantverk!:



Där finns också den här punk-matryoshkan:



Mönster till frestande filt-kakor och bakelser finns hos Fairyfox (vad många "f" det blev!):




De här faten hittade jag hos The Untrained Eye:




Ha en trevlig Valborg allihopa! Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar