fredag 12 november 2010

Svensk design på Etsy!

Som jag berättade i förra inlägget så befolkas Etsy av säljare och designers från hela världen. Idag tänkte jag tipsa om några av de hundratals svenska butikerna!

Vi börjar med Elleni Design från Malmö som gör helt underbara kuddar!:





Renathe Schneider är baserad i Örebro och gör underbara smycken. För den som törs titta in hos henne så finns där även smycken med insekter ingjutna i akryl!!! Har lite svårt för dem själv så de fick inte vara med på bloggen, men det är ju alltid kul med nytänkande!?:





Joony från Jönköping gör också fina smycken:





Virkade smycken finns hos Kinsaw i Halmstad:




Paper Bazaar från Kungsör gör fina kort:





Fina Små håller till i Kumla och gör smycken till Blythe- och Pullipdockor:





Magdalena Kellerman från Stockholm gör coola hattar:




Det är bara en handfull av alla som hittat till Etsy och insett värdet av och möjligheterna med att ha en liten butik där. Hoppas vi blir ännu fler!!!

Fredag igen! Ibland tycker jag bara det är måndag och fredag hela tiden. Vart tar tiden vägen? Hoppas ni för en mysig kväll. Själv ska jag tända en massa ljus, virka lite på en ny mohairsjal och titta på Idol och Modern family (så bra!).
Till helgen blir det lite nya grejer i Minette&Minou-butiken. Dessutom ska jag städa min ateljé så jag kan ta lite bilder och visa här. Ha en fin kväll! Vi hörs snart igen! Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar