torsdag 1 april 2010

Rådjur, smycken och en häxa!

Har haft en social dag idag efter att ha suttit inne och pluggat i ett par dar (mer eller mindre). Träffat vänner, pratat med grannar och gjort en utflykt med min mamma, bland annat. Skönt att komma ut lite i solen. Otroligt hur fort snön ändå har försvunnit med tanke på vilka mängder vi haft. Ligger nån hög kvar här och där, men annars är det i stort sett bart. Härligt! Har haft besök av ett rådjur flera gånger den här veckan. Det gillar att beta under mitt äppelträd och jag har lagt ut lite extra till det eftersom jag verkligen älskar besöken. Stod och tittade på det i en halvtimme genom köksfönstret. Det tittade upp på mig flera gånger och det kändes magiskt. När jag var ute på tomten igår stod det bara några meter ifrån mig och Maggie hund (som är så snäll och aldrig jagar!). Vilka vackra djur de är. Vet att många är arga för att de äter upp blommor och annat, men mig gör det inget. Kan gärna avvara både tulpaner och annat för att få njuta av deras sällskap. Vad kan vara bättre än att inleda dagens inspirationsrunda med just ett rådjur?

En fin rådjursskulptur i ärgad mässing från Monday Pie:



En bukett knappblommor från Blue Kitty Co:



Miljövänlig bärkasse från Green Eyed Monster:



Fina fågelringar hittade jag hos Tank Studio:




Blev riktigt förälskad i dessa djurbroscher från Enna:





Lite läskigt, men mest vackert (tycker jag) är detta lung-halsband i silver med namnet "Just Breathe", från MarKhed:



Fina små koppar (varför älskar jag ALLT som är rosa?) från Gleena Shop:



Fler broscher, nu från Moloco:





Det är ju trots allt Påsk, så en liten häxa måste ju också få vara med. Här är det en liten uggla som klätt ut sig. Kommer från Noialand:



Nu ska jag ha mig en kopp te och se en film tror jag. Sen blir det sängen. Kram på er alla! /Lina

1 kommentar:

  1. Knappblommorna var min favorit!

    :*¨¨*:♥ GLAD PÅSK♥:*¨¨*:

    Önskar Maud

    SvaraRadera