fredag 29 oktober 2010

Fredagsmys

Vet inte om det är mig det är fel på, men jag tycker inte riktigt att någon av deltagarna i Idol berör ordentligt. Minnah och Jay gillade jag ikväll, men det är liksom inte så man jublar i TV-soffan heller. Kanske är det programidén i sig som börjat spela ut sin rätt? Så har det ju blivit i USA. Nåväl. Det kanske bara är jag som inte är på Idol-humör?
Får bli inspirerad på annat håll ikväll. Lite fint hantverk kan ju inte skada i höstmörkret. Den här tovade Dahlian ser ut som mumsigt skumgodis! Från en designr i Litauen som heter Jurgita Mi:



Broderier från Mary´s Granddaughter:






Allt möjligt fint från engelska The Little Fox:





Gulliga maskmarkerare (stickning) i form av kaniner från Flovvie:



Figurer från Twisty Fishies:






Har haft en ganska slapp dag idag, men imorgon ska jag måla om min hall är det tänkt. Har förberett genom att tejpa alla lister och dörrposter. Snart ska jag i säng och läsa ett tag innan jag sover. Har just börjat på "Hundraåringen som klev ut genom ett fönster...." av Jonas Jonasson och är redan fast. Mycket bra bok!
Sov så gott allihopa! Kram kram

1 kommentar: