torsdag 7 oktober 2010

Moderna pappersdockor!

Idag hittade jag lite av varje som inspirerade mig. Bland annat lite fina pappersdockor som känns väldigt spännande och roliga i sin utformning. Samlade på pappersdockor när jag var liten och blir fortfarande alldeles knollrig av lycka när jag ser fina modeller som de här. Håller ungar på med papperdockor numera eller är det bara vi vuxna som går igång på det?

Först dock några gosiga Matryoschka-dockor från Ravenhill:





De här coola pappersdockorna (och en papperskatt!) kommer från Hollandsworth:





Pappersdockor med tillbehör att fästa på väggen finns här:





Dags att se om nya Robinson håller måttet. Förra omgången var urtrist tycker jag. Fastnade inte för nån av deltagarna då så jag brydde mig inte vem som vann. Hoppas det är mer engagerande den här säsongen. Mycket hänger ju på produktionen.

Ha en fin kväll! Kram, Lina

2 kommentarer:

  1. Åh klippdockor kommer jag ihåg! Dom fanns ju i veckotidningar förr. Så kul man hade med dom....man satt i timmar och ritade kläder! Tack för nostalgitrippen! Jättekul! Kramar från Crea

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar i min blogg. Tyvärr är det inte felräknat eftersom vi fick hjälp så Guldklimpen kunde bli till. Utan det är nog som du säger, h*n är lika nyfiken på oss och världen runt omkring som vi är på honom/henne :-) Men än så länge får h*n minsann stanna.

    SvaraRadera