torsdag 21 oktober 2010

Ut med det gamla. In med det nya.

Solen skiner äntligen igen. Ingen snö ännu, men massor av regn igår. Har sovit ut och är full av energi så tänkte få lite gjort under dagen för att ge plats åt pyssel till kvällen. Tog en runda på nätet för att få lite inspiration. Här kommer dagens skörd.

Fiffiga anteckningsblock i samma form som tändsticksplån från Piping Hot Papers:




Fina stämplar från Karaku:






Fina pappersvaror från illustratören Stephanie Fizer:





Som också gör fina smycken av sina illustrartioner:




För den som vill ha något roligt stickprojekt i höst kan jag rekommendera en titt hos Periwinkle Park Själv älskar jag undulater i alla former, men jag har så många projekt nu att jag bara inte kan ta på mig fler (eller?):




Åh vad mina Blythe-tjejer (Minette & Minou) skulle vilja ha de här tuffa snickarbyxorna från TTYACOM:



Eller de här coola jeansen!!!:



Såhär fin skulle Minou vilja vara när hon går till skolan! Hon ser likadan ut som dockan...öh..förlåt...tjejen på bilden så jag vet inte jag om jag kan motstå hennes böner. Sååå fint!!!:



För er som ännu inte upptäckt Blythes underbara värld och blir nyfikna så kan jag rekommendera följande länkar:

XOXO Blythe

Love Blythe Doll

Squeaky Monkey (Sida med mängder av länkar för den som vill forska vidare. En varning är dock på sin plats. Blythe är MYCKET beroendeframkallande!!!!)

Ha världens bästa torsdag! Till helgen kommer det bilder på lite eget skapande! Kameran ligger på laddning. Har storstädningsdag idag. Inspirerad av Lulu Carters nya program "Sälj eller släng" på TV4 igår, liksom alla mina Feng Shui-böcker som jag just nu läser om, ska det bli ordning och reda en gång för alla (who am I kidding?!!!). Vill ge plats för nya idéer och en riktigt kreativ höst. Har så mycket jag vill göra och dela med mig av. Dags att röja! Vi hörs snart igen!

Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar