söndag 17 oktober 2010

Söndagsmys!

Söndag. Kallt men soligt. Marken var alldeles frostig på morgonen. Igår morse var den täckt av små små hagel, som pärlsocker. Inser att det är dags att ta in trädgårdsmöblerna, men jag gör motstånd så länge jag kan. Tänk om det blir varmt igen! Hoppas, men det är nog inte troligt, ens såhär långt söderut. Nåväl, hösten är min favoritårstid och jag har inget emot vintern heller även om jag aldrig vill se så mycket snö igen som i fjol. Snön gick ända upp på fönsterblecken. Kändes som om jag bodde i en igloo ett tag. Brrrr......
Pysslar med lite av varje idag. Hänger tavlor, målar möbler och ritar korsstygnsmönster (kommer snart!). Tog mig en titt på Etsy och hittade följande fina prylar och inspiration:

Tygklädda häftstift och magneter söta som karameller! Kommer från PaperPumpkin:





Helt klart unika snacks- eller kakburkar från kreativa återvinningsföretaget Reclaim2Fame:





Mönster till fina väskor av olika storlek och slag finns hos Ali Foster:




Fin skylt från Signs Of A Daydreamer:



För alla Jane Austen-fans därute. Ett Mr. Darcy-broderi!!!! Mönster finns hos The Time Is Now:



Slutligen lite fina pappersvaror. Har helt klart pippi på sånt och skulle kunna bo i en riktigt välsorterad pappershandel. Blir så pysselsugen att jag nästan spricker i såna miljöer. Här lite blandat från butiken Nothing Elegant:







Ha världens bästa söndagkväll! Skulle ha gått på konsert i kyrkan ikväll och tittat på, bland annat min väninnas dotters kör, men har blivit förkyld och allmänt krasslig så det blir TV-mys istället. Först mina "guilty pleasures" The City och Gossip Girl, sen roliga Starke Man och slutligen spännande Sensing Murder (TV4+).
Ska ta en sväng med hunden nu och sen göra mig lite mat. Må väl. Vi hörs snart igen!
Kram Lina

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du gillar min blogg. :-)
    Oj vad jag blir nyfiken på dig och din kommande shop. :-) Hoppas få se lite borderimönster och annat (?) här i bloggen. :-) Och så blir jag nyfiken på dina dockor. Hur många blythedockor har du? Jag har bara en. Men den dagen då jag blir lite rikare vill jag ha fler. :-D

    SvaraRadera
  2. Vad har du för Blythedockor. Jag har en Hello Harvest och jag skulle vilja ha en blond också, men har inte hittat någon jag gillar. Och så ska man ju som sagt ha så pass mycket pengar att man känner att det inte finns saker som man borde lägga pengarna på istället.

    Jättekul med din shop! Ska bli jättekul att se vad du knåpat ihop. :-)

    SvaraRadera