fredag 12 februari 2010

Alice I Underlandet

Jag är säkert inte den enda som ser fram emot premiären på nya "Alice I Underlandet"-filmen, regisserad av Tim Burton, som sker inom kort. Har sett en trailer och blev helt såld! Var tvungen att köpa boken för att åter läsa in mig på berättelsen och det är verkligen en fantasifull och spännande bok. På många håll har Alice-febern redan börjat och många utländska bloggare och kreatörer har drabbats. Tänkte ha det som tema i dagens inspirations-tips. Börjar med en modell från filmen, av Cheshire-katten. Byggsatsen till denna kan printas ut här:




Fina kaniner att göra halsband eller andra smycken med finns att köpa på Grafix:



En vacker handgjord etikett att sätta på ett paket till nån man tycker om. Från Amy Elise Designs:



En gullig nyckelring från Joo Sweetie:



En unik nåldyna från Lifepieces:



Mönster till denna lilla virkade Alice-docka finns att beställa här:



Maskmarkörer (stitch markers) med motiv från originalutgåvan av boken finns här:



Finns även en uppsjö av tyger med Alice-tryck att hitta. Bland annat dessa från Japan som kan beställas hos Beautiful Work:



Slutligen, några fina småkakor för den som vill ha ett eget teparty à la Alice och Hattmakaren. Säljs hos SugarCookieCouture:



Det får räcka för idag. Tänkte sitta uppe till OS-invigningen, men känner att jag är alldeles för trött. Det får bli reprisen imorgon istället. Har laddat upp med kardflor (ull), filtnålar, metalltråd (till stommar) och mycket annat för de närmaste veckornas OS-sändningar. Medan jag tittar på alla som vinner medaljer till höger och vänster ska jag tova och pyssla som om det var OS även i tovning! En idrott helt i min smak ;) Kram på er alla och sov så gott! /Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar