lördag 13 februari 2010

Lite sött till Alla Hjärtans dag!

Om någon, mot förmodan, skulle ha missat det så älskar jag pastellfärger. I mitt hem är det främst sovrummet, ateljén och, när det blir klart, köket som har en mer pastellig färgskala. Vardagsrummet går i lite mustigare färger, mycket rött och guld.
När jag vill ha en riktig pastellfix finns det speciellt en sajt som är som en vitamininjektion trista vintergrå dagar. Det är en marknadsplats, lite liknande Etsy, men väldigt inriktad på rosa och gulliga prylar. Lite mycket rysch-pysch kanske, men i lagoma doser är den väl värd ett besök. Som en skål karameller. Sajten heter Lollishops. Här följer ett axplock av vad man kan hitta:

Ett fint hjärta till nån man tycker om finns här



En "julgran" gjord av en flaskborste, som kan stå framme året om. Länk här.



Härliga cupcakes som också är små smyckesaskar har IttyBittyBirdie:




Förkläden från Dot´s Diner:




Den här fina tuppen skulle jag vilja ha till påsk! Finns här.



Söta dockor/nallar från Mommy Lion:



Somrigt halsband från Artfield designs:



Fina små hus och träd från Petite House:



Hårspänne från Studio Of Whimsy:



Har du inte fått tandvärk ännu av allt det söta kan dessa klubbor kanske vara en fin avslutning på dagens inlägg. De är bara till prydnad och finns hos Faerie Window:



Dags för lite sömn. Sov så sött, får man väl säga då! Kram, Lina

1 kommentar:

  1. Vilken kul blogg du har! Jag har tittat runt länge nu och hittat massor av kul grejor!

    SvaraRadera