fredag 26 februari 2010

Borgholmstripp

Idag har jag varit i Borgholm och gjort lite ärenden. Var på bokrean, men det blev en ovanligt liten skörd därifrån i år. Är en bokslukare av stora mått och köper böcker året runt. Handlar man på nätet så kan man fynda när som helst egentligen. Läser gärna på engelska så jag handlar mycket böcker via brittiska Amazon. Där kan man verkligen fynda. Blev i alla fall en bra hemmafixar-bok vilket jag behöver. Den har den något fantasilösa, men onekligen beskrivande titeln "Renoveringar och reparationer i hemmet". Har saknat en bok av den här typen helt enkelt för att de flesta är så tråkiga vad gäller upplägg och layout, men den här är faktiskt väldigt trevlig att bläddra i. Sen blev det en bok om kristaller också.
Efter det var jag på biblioteket och där blev det desto fler böcker. Nu har jag att läsa ett tag.
Som jag sagt förut så älskar jag filt och tovat. Tänkte tipsa om några fina saker jag sett på sista tiden. Det är fascinerande vad som kan göras med detta både enkla och förhållandevis billiga material. Se här bara:

Vintersportare gjorda av Craftina T i Vancouver, naturligtvis med OS som inspiration:





En härlig Kakadua och ett gäng andra fåglar från Feltmeupdesigns:




En liten Chihuahua-kudde från Cuore:



Dessa två kommer från DearGirlface:



Tovad tavla inspirerad av Elsa Beskow härifrån:



Liten fin kanin (med kyckling!) från Rose Cottage:



Söt va? Nu ska jag se lite på curling-finalen innan jag gör kväll. Ha en bra lördag! Vi hörs snart igen! Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar