måndag 22 februari 2010

Julen varar än till Påska.....eller?

Så känns det i alla fall, med detta evinnerliga snöande. I morse var det snöstorm och när jag var ute på morgonpromenaden med Maggie så kom jag att tänka på den där scenen där Emil (i Lönneberga) ska hjälpa Alfred, som är mycket sjuk, till doktorn i Mariannelund och han kämpar sig fram genom skogen med häst och vagn i snöstormen och vägarna bara driver igen hela tiden. Står snart inte ut längre! Kom på att det är Påsk om någon månad och jag hoppas att det här snöandet är över tills dess och att jag har tomten full av krokus och påskliljor som jag brukar. I väntan på det blir det några påsktips att inspireras av och uppmuntras till pyssel.

Först ut. Mönstret till denna fina korg med påskharar, ägg och annat finns att beställa här:



Handmålade hängsmycken i form av ägg finns hos Mirthmarket:



Dessa fina prydnadsägg att ställa på en hylla eller i fönstret finns hos A Touch Of Sunshine:



Ett par fina tryck att hänga på väggen. Av Nicole Fitz Gibbon:



En hel hög med fina papperskycklingar från Papertreats:



Fina "kläder" till äggen finns här:



Eller, om man föredrar mössor så finns sådana hos Bea G:




Låt oss hoppas att våren kommer snart! Tills dess får vi pigga upp oss med drömmar om våren. Hoppas på en sån nu när det är dags att sova. Natti, natti! Sov gott och ha en finfin måndag! Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar