onsdag 24 februari 2010

Ordning & Reda

Är inne i en period av utrensning och organisering. Behöver utrymme och luft! Känner mig instängd av all snö som omger huset. Den når nästan upp till fönsterkarmarna på sina ställen! Helt ofattbart! Står snart inte ut med alla tidningskassar som inte kommer iväg till insamlingen, eftersom ingen som kan hjälpa mig att få iväg ett lass kan köra in på min gård p.g.a. snön. Tvätthögarna bara växer för att jag inte tar mig in i tvättstugan (i ett av uthusen). Känner mig också rastlös av att inte kunna gå i skogen eller nere vid havet som jag är van. Detta har fått mig att återvända till alla mina böcker om Feng Shui. Det ligger verkligen så mycket visdom i den läran om hur vi bäst ordnar våra hem och våra liv för att energierna ska kunna flöda fritt. Det är dags att ta ett rejält tag i huset igen då det är länge sen sist. Rensar ut med jämna mellanrum då det frigör så mycket energi. Sitter fast i mitt skapande just nu och det bästa sättet att få fart på flödet igen är att rensa in i minsta vrå.

Smart förvaring är alltid bra och en förutsättning för ordning. En lite okonventionell lösning för örhängesförvaring hittade jag hos Hook And Line:



En av världens största butiker för förvaringslösningar är The Container Store. Där hittade jag bland annat detta:





Något av det viktigaste att hålla ordning på, för att undvika onödig stress och för att spara tid, är alla viktiga papper. Jag för en ständig kamp mot pappershögarna och älskar att köpa fina pärmar och annat med förhoppningen att skapa den ultimata ordningen en gång för alla. Kommer nog aldrig lyckas med det, men älskar allt vad pappersvaror heter så jag lär fortsätta köpa nya lösningar.

Istället för vanliga post-it lappar kan man använda ninja-varianter från Papermintt:



Gem/clips formade som djur finns hos JFlair Goods:



De säljer även dessa ovanliga magneter som ser ut precis som choklad!:




Nu är det onekligen sovdags! 02:49...gäsp! Natti natti...vi hörs! Kram, Lina

1 kommentar:

  1. Hej! Det är så kul att titta in på din sida och se alla roliga -påhittiga-geniala och mycket mycket mer.....saker som du visar här! Blir lika glad varje gång! Ha det finfint/Kram Leni

    SvaraRadera