tisdag 2 mars 2010

Älskade bokstäver!

Jag älskar bokstäver! Har alltid gjort det. Älskar deras former rent grafiskt och också alla möjligheter som bokstäver ger. Om jag fick ägna hela dagarna åt bokstäver, att läsa och skriva, så skulle jag vara världens lyckligaste. Jag är en minst sagt skrivande person. Skriver låtar, både text och musik. Skriver på flera olika bokprojekt, främst för barn och ungdomar. Min dröm är att bli författare och låtskrivare på heltid. Dagens inlägg blir en hyllning till bokstävernas sköna värld. De kan ju användas till så mycket. Se bara:

Ett unikt sätt att svara på ett frieri? Från Choosing You:



Manschettknappar gjorda av Alfapet-brickor från Crimsonking:



Ett halsband med motiv av en optikertavla från The Pendant Factory:



En tangent från en gammal skrivmaskin kan bli en fin ring. Fler finns här:



Monogram av knappar på en kudde från Letter Perfect Designs:



Tvålar i form av bokstäver finns här:



Alfabetet på väggen i from av en dekal härifrån:




Här har solen lyst större delen av dagen. Hade nästan glömt hur den såg ut. Blev så glad av att se den igen. Kanske blir det vår i år också trots allt!

Hoppas ni får en härlig dag!

Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar