söndag 7 mars 2010

Oscars - Filmtema

Söndag. Soligt hela dagen och en härlig, hög luft ute. Har haft en rätt slapp dag, men har också hunnit med lite tvätt, städning, läsning och lite pyssel. Har dessutom skrivit på min första uptempo-låt på länge. En riktig danslåt. Ska tillbringa en del tid i min hemmastudio kommande vecka så får vi se vad det blir av den. Låten alltså.
Ikväll är det Oscars-gala. Älskar galor och Oscars är ju definitivt en av de bästa.

Tänker hålla mig vaken och titta så länge jag orkar. Är en riktig fest tycker jag.
Av den anledningen blir film och gala dagens inspirationstema. Titta bara!:

Ett stickat Luke Skywalker-svärd (Stjärnornas Krig) hittade jag hos Carbonscoring:



Hitchcock-kudde från Regan´s Brain:



Ingen film utan popcorn (i allafall på bio). Här i form av örhängen från Sypria:



Glasunderlägg med regissörs-motiv, från RetroWhale:



Halsband med motiv från Grease (Skivomslaget), min favoritfilm från 70-talet.
Var 11 år och gick på min första gruppdejt (4 tjejer + 4 killar) och såg den. Efter det lekte vi Olivia Newton-John och John Travolta så ofta vi fick chansen, alla vi åtta. Såg den tre gånger till på bio efter det och sen på video otaliga gånger!
Halsbandet fick jag se här:



Nu ska jag greja lite till. Göra lite te och förbereda mig för röda mattan-programmet klockan 22:00 och därefter Oscars-galan. Skönt att slippa klä upp sig!;)

Hoppas söndagen varit allt ni önskade när ni vaknade! Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar