fredag 12 mars 2010

Sagor

Är det något jag älskar så är det böcker. Var en bokmal som liten och är en bokmal änn idag. Min dröm är att bli författare av barn- och ungdomsböcker. Skriver gör jag redan och har alltid gjort, men vill förstås bli utgiven också. Minns så väl magin jag kände när jag lät mig uppslukas av en bra bok när jag var liten. Känner så ännu och skulle inget hellre vilja än att förmedla och uppväcka en liknande känsla av under och magi till andra. Därför får temat idag vara Sagor. Älskar barnboksillustrationer bland annat. I ett annat liv ska jag bli illustratör, men i detta livet är jag bättre på att skriva än att rita.
Nåväl, här kommer dagens inspiration:

Se här vilken fin tolkning i ull av "Rödluvan", från Beneath The Rowan Tree:



Halsband med "Snövit"-motiv från DesiCloe:



Illustration (tryck) inspirerad av "Gåsmors Sagor" av en av mina favoritillustratörer, Pinkytoast:



Hon har även gjort den här fina bilden av Wendy från "Peter Pan":



Och den här fina Goth-versionen av "Alice I Underlandet":



Fin japansk broderi-bok med sagomotiv från MeMe Craftwork:



"Rödluvan" igen. Denna gång i form av en stämpel från CorraBelle:



Och som motiv på en T-Shirt. Här i sällskap av vargen. Från Em And Sprout:



"Askungen" på väg från balen (utan sko!). Illustration från The Dreamy Giraffe:



Slutligen, ett broderi-mönster med motiv från "Prinsessan På Ärten", från Kloin:



Ska göra mig lite fika och kika på Let´s Dance. Hoppas ni har en fin kväll allihopa och att ni får en kreativ helg. Själv ska jag brodera, tova och skriva klart ett par låtar jag började på igår. Kanske blir det några rader på romanen också. Vill så mycket, men hinner hälften. Fokus, fokus, fokus! Inte det lättaste! Kram, Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar